zaterdag 15 juli 2017

Eindelijk waagde ik mij er aan

Al vele keren had ik op verschillende blogs van Vlaamse naaisters Tinny-kleedjes zien voorbij komen. Veel verschillende Tinny's want het patroon voorziet in vele verschillende opties. Dat moest ik gewoon ook eens proberen! Dus ik kocht vol enthousiasme het patroon (ondertussen een hele tijd geleden), en dan... het kwam er maar niet van! Ik wilde er zeker niet onbezonnen aan wagen en ik heb nog niet veel kleedjes gemaakt. Nog nooit eentje uit 2 delen allesinds... Maar dan vorige week kwam ik plots het perfecte stofje tegen in de webshop van de Stoffenkamer en ik zag het plots helemaal voor me! 

Uit die stof zou een Tinny gemaakt worden voor Adeline! En wel met een Peter Pan kraagje en ook nog zoveel mogelijk paspel als het eventjes kon! (de roze biezekes aan de kraag en in het voorpand).
Ik koos ook nog plooien in de rok en in het voorpand nam ik de colorblock. Voor de colorblock besloot ik dezelfde stof te gebruiken maar een paspel biesje tussen te steken, niet echt een colorblock dus, eventjes zeuren. Ik knipte voor Adeline een maatje 7 jaar, want in de maattabel zag ik dat dit qua lengte goed zou zijn - spijtig genoeg viel het te wijd op haar taille... Gelukkig kon ik nog enkele centimeters in nemen op de zijkanten en in de rugnaad en nu is het nog ruim maar wel ok! (kleedje om 2 zomers te dragen - check!)

Het patroon voorziet in een blinde rits, maar ik heb geen blinde rits voetje! Blinde ritsen heb ik ook niet liggen eigenlijk, dus ik dacht eigenlijk om met knoopjes te werken. Toen zag ik deze fuchsia rits tussen mijn gerief en ik kon wel niet meer anders dan deze er in te doen! De voering was wel al dicht, dus ik heb ze er niet meer tussen kunnen plaatsen, dat is wel spijtig :( Als ze de jurk draagt echter, kun je dat niet zien, gelukkig!


Ik ben zeer tevreden over het resultaat! De paspel in de colorblock heeft precies het resultaat gehad dat ik wou en de kleur past perfect bij de stof. De jurk staat haar en oogt best wel feestelijk. Misschien een patroon dat kanshebber is voor een communie jurk.. wie weet, wie weet...


 

Kleine poppemie wou ook nog op de foto, zie hieronder - dit jurkje heb ik niet zelf gemaakt! En ja ze wou per se ook (mini)vlechtjes. #precious


Stof: Flowers Pastel van Timeless Treasures
Patroon: Tinny dress van Straightgrain

Geen opmerkingen:

Een reactie posten